Istnieje wiele cennych rad mogących pomóc rozwinąć skrzydła każdej osobie, która rozpoczyna swoją przygodę jako profesjonalny fotograf biznesowy. Jednak nie należy ograniczać się w tej kwestii do sztywnych reguł — przede wszystkim dlatego, że ile dziedzin, tyle różnych możliwości wydobycia na zdjęciach najlepszych cech danej firmy czy pracownika. Celem wykonywania fotografii o charakterze korporacyjnym, jest bowiem przede wszystkim właściwa autopromocja danego biznesu. Zarówno każda firma jako struktura, jak i poszczególni zatrudnieni w niej pracownicy posiadają warte wyeksponowania niepowtarzalne atuty. Właśnie dlatego przed sesją należy zaaranżować rozmowę wyznaczającą kierunek, w którym powinny podążać fotograficzne ujęcia.
Fotografia korporacyjna — doskonała wizytówka każdej firmy
Z profesjonalnych usług fotograficznych korzysta obecnie niemal każda dbająca o swój wizerunek w branży firma. Jest to bowiem doskonała forma prezentacji biznesu, która może przyciągnąć uwagę nie tylko potencjalnych kontrahentów, ale także przyszłych pracowników. Właściwie wykonane zdjęcia osób zatrudnionych w strukturach przedsiębiorstwa umieszczone w broszurze lub na stronie firmy często zwiększają poziom zaufania wśród klientów. Ujęcia te powinny nie tylko skupiać się wokół motta i charakteru danej organizacji, ale również skutecznie wyróżniać ją na tle konkurencji. Zadaniem tego typu sesji jest ukazanie pozytywnych relacji panujących wśród współpracowników, a także ich profesjonalizmu. Dzięki temu w wielu przypadkach udaje się zbudować korzystny odbiór marki nie tylko w kontekście jednostek, ale przede wszystkim grupy, która ma stanowić siłę. Profesjonalne zdjęcia pracowników w ich codziennym otoczeniu to sprawdzona metoda budowania dobrego PR-u.
Zdjęcia biznesowe — pomocne wskazówki przy aranżowaniu sesji
Wielu osobom zdjęcia biznesowe kojarzą się wyłącznie z idealnie dopasowanymi garniturami, gestem założonych rąk i tłem w postaci nowoczesnego biura. Nie musi być to jednak jedyny obowiązujący kanon tego typu sesji zdjęciowych. Oryginalna fotografia biznesowa powinna przede wszystkim eksponować specyfikę dziedziny, w jakiej specjalizują się pracownicy, dla których organizowana jest sesja. Ogromną rolę w tworzeniu unikatowych zdjęć pełni dobranie właściwej kolorystyki i otoczenia, które podkreślą charakter prezentowanej na fotografii firmy lub osoby. W tym celu warto rozważyć na przykład nawiązanie współpracy z profesjonalnymi makijażystami, fryzjerami czy stylistami. Przed samą sesją powinny zostać omówione szczegóły w kwestii ubioru i przygotowania planu zdjęciowego. Często wymaga to na przykład kompleksowego zaaranżowania dostępnej przestrzeni. Należy uprzedzić firmę o możliwym przemeblowaniu lub wydzieleniu odrębnych pomieszczeń do przeprowadzenia sesji. Stroje pracowników także nie mogą pozostać przypadkowe. Do zdjęć grupowych warto zastosować podstawowe wytyczne dotyczące np. wiodącej stylistyki i kolorystyki poszczególnych elementów odzieży.
Jak stworzyć dobrą fotografię biznesową?
Wykonywanie portretów lub grupowych fotografii biznesowych z technicznego punktu widzenia nie różni się niczym od innego typu aranżowanych profesjonalnych sesji. Przede wszystkim jednak liczy się to, aby zdjęcia wzbudzały w obserwatorach zaufanie w kwestii odbioru prezentowanej osoby. Ujęcie biznesowe wyróżniają się też dość specyficzną kompozycją. Musi ona niejako dopasować się do krajobrazu korporacji. Zdjęcia grupowe należy wykonywać w taki sposób, by dobrze oddawały charakter zatrudnionego w firmie zespołu, określały jego zadania i eksponowały miejsca pracowników w ogólnej strukturze biznesowej. Tego typu fotografia powinna pasować do stylu dotychczasowych elementów marketingowych danego przedsiębiorstwa — warto więc przed wykonaniem sesji dobrze zapoznać się z jego stroną internetową, broszurami i innymi materiałami promocyjnymi. Kluczem do właściwej współpracy i finalnego sukcesu zdjęć jest jednak przede wszystkim rozmowa z uwiecznianymi na fotografiach osobami i słuchanie ich potrzeb. Często są to bowiem ludzie, którzy dobrze wiedzą, czego oczekują od zdjęć i mają już pewne określone wizje budowania własnego wizerunku.